op kilden cover

Kildenmagasinet

Redaksjonell design

Første Kildenmagasin ble utgitt 20. november 2015. Magasinets oppgave er å begeistre, inspirerer og informere. Magasinet omtaler kommende oppsetninger og gir deg et blikk bak kulissene. Bakerst i bladet finner du oversikt over programmet for gjeldende periode. Magasinet er designet med Kildens profilfonter Graphik og Lyon fra Commersial Type. Bladet er leservennlig og lettlest, store og gode bilder formidler noe av stemningen du vil finne på Kilden. Bladet distribueres i postkasser i Kristiansand 3 ganger årlig, og kan også plukkes opp i billettluken på Kilden. God lesing :)  

op kilden magasin 02 blaa
op kilden magasin 08 blaa
op kilden magasin 04 blaa
op kilden magasin 07 blaa
op kilden magasin 09 blaa
op kilden programhefte 01 blaa
op kilden gaveeske 02 blaa

Merkevaredesign for sørlandets kulturelle storstue

Op designet merkevarelogo og identitetesdesign for Kilden teater- og konserthus i 2010. Logoen har siden dengang blitt et kjent symbol i landsdelen. Designet er implementert på alt fra kontortrykksaker,billetter, brosjyrere og bannere til sykler, biler, skilter med mer. 

Symbolet har sitt utspring i bokstaven K, og fra byggets slående fasade som speiler seg i kanalen under, mens de grafiske støtteelementene henspeiler til byggets bølgende eikefasade og rytmen i de akustiske panelene som befinner seg på veggene i konsert- og teatersalene.

op kilden logo
op Kilden designelements
op kilden 2011 visittkort
op kilden mappe
op kilden mappe 02
op-kilden-ticket-design
op kilden programbok 01b
op kilden programbok 03
op kilden programbok 04
op-kilden-wss-poster

More cases