op identity 03

Op designstudio

Egenprofilering

Grunnlaget for vår egen visuelle identitet er fonten Neue Haas Grotesk, designet av Christian Schwartz. (Skriften ble opprinnelig designet i 1957–1961 av Max Miedinger med art direction av Eduard Hoffmann og utgitt som Neue Haas Grotesk av Haas'sche Schriftgiesserei, deretter revidert og utgitt som Helvetica av Linotype AG.) Vårt lekne symbol er basert på studionavnet: et visuelt ordspill basert på O-en og øverste delen av p-en. Teksten på visittkortet er offsettrykket, mens symbolet stempler vi på selv. Nerdete moro 8-)

Own identity

The basis for our own visual identity is the excellent type family Neue Haas Grotesk, designed by Christian Schwartz. (The font was originally designed 1957–1961 by Max Miedinger with art direction by Eduard Hoffmann and released as Neue Haas Grotesk by the Haas'sche Schriftgiesserei, and then revised and released as Helvetica by Linotype AG.) In order to infuse the identity with a sense of play, we developed a symbol based on our studio name: a visual pun based on the bowl of the O and the counter of the p. The business card type was offset printed while we added the logo with a rubber stamp ourselves. Nerdy fun 8-)

op identity 01
op identity-02

More cases